Pasaulyje yra nedaug daiktų, kurių pavadinimai kiltų nuo tikrinių žodžių. Kai sakome “ruberoidas”, mes dažnai net nepagalvojame, kad tai kompanijos pavadinimas. Kompanijos, kurios gaminama bituminė stogo danga tapo Nr.1 pasaulyje. „Ruberoidas“ tapo bendriniu žodžiu, apibūdinančiu visas bitumines dangas. Arba „Pampers“, mes taip vadiname visas sauskelnes, nors tai kompanijos lyderės pavadinimas.

Tupperware vakarų pasaulyje jau seniai tapo bendriniu daiktavardžiu. Tupperware indelius rastume 9 iš 10 JAV namų, panašiai ir Vokietijoje. Gerai įsigilinkime į šį rodiklį. Pabandykite prisiminti dar pora kompanijų, kurių gaminius rastumėte beveik 9 iš 10 namų. Tokių kompanijų yra nedaug. Ir jos labai galingos.

Tupperware įeina į prestižinį Fortune 500 galingiausių JAV sąrašą.Tupperware viena iš stabiliausiai ir seniausiai veikiančių tiesioginių pardavimų kompanijų pasaulyje. Tai taip pat viena iš didžiausių virtuvės reikmenų gamintojų pasaulyje.

Tupperware gaminiai skirti masiniam vartotojui ir tuo pat metu jie yra ypač vertingi ir originalūs. Suderinti šiuos du prieštaringus dalykus - masinę gamybą ir nepakartojamą, visada pirmaujantį dizainą, pavyksta nedaugeliui. Todėl apie Tupperware gaminius rašomos studijos, jie eksponuojami garsiausiuose dizaino muziejuose, jie kopijuojami ir padirbami, į juos stengiamasi lygiuotis ir tuo pat metu jie gaminami milžiniškais kiekiais, juos parduoda kone kiekvienoje pasaulio šalyje daugiau nei vienas milijonas entuziastingų demonstruotojų.

Galbūt taip yra todėl, kad Tupperware taiko unikalų, betarpišką "vakarėlių" pardavimo metodą. Šį metodą jau studijuoja prestižinėse verslo mokyklos. Tupperware jau 50 metų propaguojama pozityvi pasaulėžiūra dabar savo veikloje viena ar kita forma diegia pažangiausios pasaulio kompanijos.

Earl’as Tupperis (1907-1980) jo dėka šiandien turime Tupperware.

Earl`as Tupperis

Earl Silas Tupper gimė Berlin mieste, Naujajame Hempshire 1907 metais. Jaunystėje darbo mažuose jo tėvų medelynuose. Tupperis buvo nepatenkintas skurdžia šeimos buitimi ir neturtu, ir nuolat ragino tėvus plėsti biznį. Tačiau jaunasis Tupperis liko nesuprastas. Savo dienoraščiuose jis rašė:Negalima nuleisti rankų tol, kol sulauksi pripažinimo ir sėkmės. Ši paprasta nuostata leido Tupperiui pasiekti visa, ko jis siekė savo gyvenime.

Nors jis dirbo medelynuose - tam, kad sudurti galą su galu, kiekvieną laisvą minutę skirdavo savišvietai ir išradėjo darbui. Pavyzdžiui, 1933 m. Tupperis sukūrė labai moderniškas rogutes savo sūnui Ronui ir įkalbėjo vietinės parduotuvės savininką jas pastatyti vitrinoje. Po daug metų Sears ir Roebuck, viena iš žymiausių prekybos firmų Amerikoje, panaudojo šį dizainą masinei gamybai. Gulėdamas ligoninėje, jis pasiūlė "dirbtinio paciento" idėją, kurio guminiai viduriai, žarnos ir t.t. puikiai tiktų medikams apmokyti.

1937 m., kai Tupperis tapo Doyle Works kompanijos bandytoju. Bandytojais buvo vadinami tokie darbuotojai, kurie savo dirbtuvėlėse, kurdavo naujus gaminius ir naujus lydinius iš tuo metu egzotiškų plastiku. Gamyklos jiems suteikdavo žaliavų, ir šie bandytojai laisvu laiku bandė kurti naujas medžiagas ir gaminius.

Tupperis aktyviai ieškojo idėjų savo gaminiams: lankėsi parduotuvėse, klausė žmonos ir draugių, kokių daiktų joms reiktų, keliavo į prekybines parodas. Plastikas buvo visiškai nauja, dar iki galo neištirta medžiaga, todėl niekas neribojo erdvės išradimams.

Jis kūrė nuotraukų dėklelius, prisegamus prie diržo, įvairais sages ir šukas, indelius kosmetikai, virbalus, vąšelius, miltų sietus, dėžutes tamponams, stovintį indelį dantų pastai. Nemažai šių gaminių Tupperis užpatentavo, bet to neužteko, kad prekyba jais pasiektų masinį mastą.

1939 m. Tupperis įkurė savo kompaniją, Earl S. Tupper Company. 1942 m. Tupperis sukūrė pirmąjį Tupperware gaminį, naudodamas visiškai naujas žaliavas.Tai buvo apie 200 g. talpos baltas indelis, panašus į stiklinaitę, apversto varpelio formos. Jis iš ties buvo revoliucijos pradžia ta prasme, kad savo savybėmis pranoko daugumą tuo metu virtuvėse naudotų indų.

Sandarų Tupper dangtelį Tupperis užpatentavo tik 1949 metais, bet tuo metu jau buvo sukurta daugybė indų, kuriems šis dangtelis tiktų. Pagaliau jis turėjo patentą gaminti paklausų ir potencialiai sėkmingą gaminį. Ir jau 1956 pirmuosius TW gaminius įsigijo New Yorko Modernaus Meno muziejus ir juos įvertino kaip "atsargiai apgalvotų formų gaminius… taip nuostabiai NE VULGARIUS, ko nepasakytum apie daugumą mūsų buityje naudojamų daiktų". Tai buvo Tupperio, kaip dizainerio ir išradėjo, kūrybos kulminacija.

Sandarūs dangteliai Sandarūs dangteliai

TW indai leido maistą išlaikyti šviežią daug ilgiau, taupė vietą, laiką ir pinigus. Maža to, jie buvo visa galva aukščiau kitų buičiai skirtų gaminių - tiek savo dizainu, tiek unikaliomis naujomis savybėmis, kurias teikė plastikas: jie buvo nedūžtantys, lengvi, bekvapiai ir sandariai uždaromi, įvairiausių dydžių ir formų, patogūs transportuoti ir moduliuoti spintelėse bei šaldytuvuose. Nuo pat sukūrimo jie tapo pasauline dizaino klasika.

Tačiau prekyba parduotuvėse ir paštu nebuvo ypač efektyvi. Tupperis atkreipė dėmesį į tai, kad daug jo gaminių paštu užsisako taip vadinami tiesioginiai pardavėjai, parduodantys savo prekes vakarėliuose.

1950 m. jis pakvietė šešerius daugiausiai gaminių paštu užsakančius dilerius susitikti. Čia jis sužinojo daug daugiau ir buvo sužavėtas jų sukurta vakarėlių sistema. Ypač jį įkvėpė Brownie Wise ir Thomas Damigella , panašiu būdu anksčiau pardavinėję Stanley Home Products kompanijos gaminius.

Brownie Wise

Brownie Wise jau nuo 1948 m. pati buvo sukūrusi savo pasekėjų grupę prekiauti Tupperware indais. 1951 m. Tupperis pasiūlė Brownie Wise tapti kompanijos pardavimų vadove.

Brownie Wise –sukūrė tą nepaprastą atmosferą, kuri Tupperware klesti iki šiol. Būtent jos idėja buvo sukurti ir tas tradicijas, kurias mes turime visame pasaulyje dabar– demonstruotojų susirinkimus, sveikinimus, Jubilee ir vadovių seminarus. Ji drąsiai sakė- “Use yourself freely, for you’ll never, never use yourself up!”, ir gyveno taip pat– niekada negailėdama savęs.

Use yourself freely, for you’ll never, never use yourself up!

Toliau viskas klostėsi ypač greitai.

1952 Peurto Rike grupė demonstruotojų jau pareikalavo prekes siųsti ten ir turėti savo grupių vadoves.

Tais pačiais metais TW "nukeliavo' ir į Afriką, Kanadą, Prancūziją, Vokietiją, Havajus, Indiją, Bahamas, Gvatemalą ir Meksiką. 1957 jau buvo pradėta pardavinėti, pačių žmonių iniciatyva, ir Pietų Afrikoje ir … Irane! 1960 pradėta oficialiai pardavinėti Anglijoje. 1965 Japonijoje.

Šiuo metu TW produkcija, kuri yra gaminama iš ekologiško plastiko, yra tiekiama į daugiau nei 140 šalių, kurios yra suskirstytos į 4 stambius regionus ( Šiaurės Ameriką, Pietų Ameriką, Aziją bei Europą, Afriką ir Viduriniuosius Rytus).

Ar tikrai TW gaminiai tokie ypatingi? - taip. Nes jie sugalvoti taip, kad taupytų vietą Jūsų virtuvėje, taupytų Jūsų laiką ir pinigus. TW dizaineriai 2-4 metus dirba prie kiekvieno gaminio, norėdami padaryti indą patogų, funkcionalų, gražiai atrodantį, lengvai prižiūrimą, maksimaliai išnaudojantį ribotą erdvę virtuvėje, padedantį sutaupyti ir išspręsti konkrečią, dažnai pasitaikančią problemą virtuvėje.

Tupperware būstinė yra JAV, Orlande. Ji turi įmones daugiau nei 60 šalių, gamybos įrenginius 15 šalių ir daugiau kaip milijoną demonstruotojų.

Tupperware būstinė JAV, Orlande

Lietuva, Latvija ir Estija priklauso vadinamajam Nordic (Šiaurės) regionui, įkurtam 1962 metais, jo būstinė yra Kopenhagoje. Lietuvoje ši produkcija parduodama nuo 1997 metų. Šiuo metu veikia viena distribucija - Vilniaus „Vilnelė“. Lietuvos vartotojas daugiausia indų gauna iš penkių Europos fabrikų, esančių Belgijoje, Prancūzijoje, Portugalijoje, Ispanijoje, Graikijoje. TW gaminiams suteikiama ilgalaikė 30 metų garantija.

Tupperware nuolat jaučia atsakomybę už aplinkos apsaugą, už žmogaus sveikatą ir saugumą. Dėl to produkcija gaminama ne tik ekologiškai švariu būdu ir iš sveikatai nekenksmingų medžiagų (nenaudoja pigiam plastikui būtinų polivinilchlorido ir kadmio), bet gamybos procese panaudojamos ir atliekos, iš kurių gaminami vadinamieji „žalieji gaminiai“. Tuppperware indai yra puiki vienkartinių pakuočių alternatyva. Net jos gaminių pakavimo ir transportavimo principai atspindi sąmoningumą ir ekologinės taršos mažinimo svarbą (gaminiai pakuojami ne į popierines dėžutes, o į ekologiškus plastiko maišelius, kurie per porą metų suyra veikiami gamtinių sąlygų).

Tupperware indai